“Her vil vi at du skal ta med deg alt du har lært på studiet og utfordre oss på hvordan vi kan bli bedre og mer nytenkende innenfor markedsføringsfeltet.”
-
Hvem er vi?
Mørenot Aquaculture har i generasjoner vært leverandør av fiberbaserte produkter til fiskeri- og oppdrettsnæringen. Denne erfaringen danner grunnlaget for vår utvikling av optimale produkter for næringen.
Mørenot Aquaculture er en ledende teknologileverandør til oppdrettsnæringen, og leverer nøter, flytekrager, fortøyning, service, ingeniørtjenester, og programvare til oppdrettere over hele verden.
Vi har hovedkontor i Ålesund, men er til stede langs norgeskysten, så vel som i Canada, Spania, Danmark, Polen, og Litauen. Vårt hovedoppdrag er å produsere teknologi og løsninger for bærekraftig høsting av havets ressurser.
-
Arbeidsoppgaver
I internshipet vil en få bryne seg på våre respektive utfordringer innenfor markedsføring-feltet. Ditt hovedansvar vil være å lage innhold til sosiale medier. Du får stort kreativt spillerom til å prøve ut nye ideer, frihet til å jobbe selvstendig, og samtidig verdifull erfaring med samarbeid i team.
Den digitale verden vokser raskt, og tempoet for å holde seg oppdatert øker. Vi ser på løsninger innen AI og jobber aktivt med å finne ut hvordan vi kan treffe bedre på nett.
Hva kan du forvente?
Innholdsproduksjon
● Ansvar for TikTok- og Instagram-kanaler
● Lage innhold til sosiale medier (tekst, bilder, video, reels/TikTok)
● Skrive nyhetssaker til nettsiden
● Produsere visuelt innhold (grafikk, presentasjoner)
Sosiale medier og kampanjer
● Planlegge og publisere innhold
● Følge opp og svare på kommentarer/meldinger
● Analysere og rapportere på engasjement og rekkevidde
Markedsundersøkelser og analyser
● Hvordan kan vi treffe målgruppen vår?
● Hvor befinner målgruppen seg? Kartlegge målgruppe og brukeratferd
● Gjennomføre konkurrentanalyser (hvordan profilerer andre selskaper seg på SoMe/nett)
● Lage rapport med forbedringsforslag
AI
● Utforske muligheter for å effektivisere og finne trygge løsninger som kan hjelpe i innholdsproduksjon
● Teste ulike verktøy for innholdsproduksjon
-
Hvem er du?
● Engasjert
● Sterk interesse for markedsføring
● Arbeider godt selvstendig og i team
● Interesse for å lære seg mer om bransjen
-
Hvorfor søke hos oss?
Vi mener du bør søke hos oss hvis du vil få innsikt i hvordan det er å jobbe med
markedsføring i industrien. Du vil få mye ansvar og et godt innblikk i hva som venter i
arbeidslivet, samtidig som vi vil både hjelpe og heie på deg fra sidelinjen. I tillegg til det
mener vi selv at vi er en særdeles trivelig gjeng å jobbe med, og vi ser fram til å ønske deg
velkommen til våre kontorer på Moa & i Søvika..
Slik er søknadsprosessen
-
Ta deg en tur innom internship kick-off arrangementet 22. september og slå av en prat med internship-organisasjonene på stand.
-
Skriv en motivert søknad som får frem hvorfor organisasjonen skal velge akkurat deg. Fyll ut Forms-skjemaet og last opp to dokumenter: 1) søknadstekst og 2) CV. Frist: mandag 13 oktober.
Søk gjerne flere av internship-stillingene. Full ut prioriteringslisten som du finner inne på Forms-dokumentet.
Denne er kun til bruk internt på NTNU og blir ikke delt med organisasjonene.
-
Du får verdifull intervjutrening ved å søke internship. Du har først et intervju med faglærere. Her vil du få verdifull tilbakemelding på din søknadstekst og CV.
Videre møter du internship-organisasjonene til andregangsintervju. Intervju med bedriftene er organisert som speed-intervju hvor målet er at bedrift og student skal bli kjent med hverandre og finne ut om man er en god match.
-
For å søke må du:
Studere på 3.året bachelor i økonomi, administrasjon og internasjonal business eller bachelor i markedsføring, innovasjon og ledelse ved NTNU i Ålesund.
Ha god studieprogresjon.
Fortrinnsvis C eller høyere i snitt.
-
NTNU Karriere sine sider har mange gode tips til CV og søknadsskriving. De tilbyr også rask CV-sjekk over video om du har behov for det.